zacznij od małych kroków, metoda małych kroków, jak zacząć ćwiczyć

Jak zacząć ćwiczyć – metoda małych kroków

Wszystko możesz bez końca odkładać „na jutro”: ćwiczenia, zdrowe odżywianie, nową pracę, projekt, inwestycje. Ale możesz też skończyć z odwlekaniem raz na zawsze i zacząć działać już dzisiaj! Wystarczy kilka małych kroków.

Pisałem już o metodach na skuteczną motywację. Możesz je zastosować również do ćwiczeń. Chcę przedstawić Ci też te proste zasady, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci zacząć regularne ćwiczenia i wytrwać w nich na dłużej.

Wystarczy 15 min dziennie

Chcesz regularnie ćwiczyć? Nie rzucaj się od razu na głęboką wodę. Szczególnie, jeśli wiesz, że szybko się zniechęcasz. Zacznij od prostych aktywności 15 minut dziennie. Wybierz spacer, krótki bieg w miejscu zaraz po przebudzeniu lub kilka przysiadów i pompek. Po pewnym czasie poczujesz, że chcesz więcej. Wtedy wydłuż ćwiczenia do 30 minut. Dodaj do tego bieg, siłownię lub basen raz lub dwa razy w tygodniu.

Dzięki metodzie małych kroków poznasz swoje możliwości, sprawdzisz które ćwiczenia są dla Ciebie najlepsze. Ale przede wszystkim zbudujesz w sobie nawyk systematyczności.

Podobną technikę możesz zastosować, gdy chcesz zacząć wcześniej wstawać? Nie rób drastycznych zmian. Zamiast tego przestaw budzik tylko o 10 minut wcześniej. Powoli przyzwyczajaj się do nowej godziny. Po 2-3 tygodniach możesz nastawić budzik jeszcze wcześniej.

Buduj dobre nawyki i systematyczność

“It’s not what we do once in a while that shapes our lives.

It’s what we do consistently.”

—Anthony Robbins

W życiu chodzi o zbudowanie dobrych nawyków i systematyczności. Bez tego nic nie osiągniesz. Trudno będzie Ci utrzymać motywację na wysokim poziomie. Przez to bardzo łatwo możesz zrezygnować.

Dlatego zapamiętaj, że kluczem w pracy nad sobą jest systematyczność. Dzięki temu nawykowi zaczniesz wykonywać czynności automatycznie. Nie będziesz się nad tym zastanawiał. A przede wszystkim nie będziesz szukał żadnych wymówek.

Ćwicz regularnie 15 minut dziennie. Później 30 minut. Po kilku miesiącach zobaczysz, że stanie się to naturalną częścią twojego trybu życia. Nie będziesz musiał się do niczego zmuszać.

Szukaj najprostszych rozwiązań

W przypadku ćwiczeń małe kroki to nie tylko kwestia krótkich treningów. To również samo podejście do ćwiczeń.

Nie zaczynaj biegania od zakupu profesjonalnego stroju, butów i innych gadżetów. Najpierw zacznij ćwiczyć z tym co masz. Załóż dres, tenisówki, bluzę. Na pewno masz takie w swojej szafie. Czy po kilku tygodniach/miesiącach dalej będziesz ćwiczył? Jeśli tak, to wtedy pomyśl o bardziej wygodnych butach lub sportowej koszulce.

Zacznij od ćwiczeń bez sprzętu. Nie musisz od razu wydawać pieniędzy na karnet na siłownie lub wyposażenie swojej domowej siłowni. Na początek z powodzeniem wystarczy, jeśli postawisz na bieganie, trucht w miejscu, tabatę i inne proste ćwiczenia, które nie wymagają sprzętu.

Spróbuj jak najprościej potrafisz. Jeśli wytrwasz kilka tygodni lub miesięcy i poczujesz, że potrzebujesz więcej, to zacznij inwestować w siebie. Będziesz miał też wtedy lepsze wyobrażenie swoich potrzeb i oczekiwań co do formy ćwiczeń, stroju, sprzętu i miejsca. Podejmiesz mądrzejsze decyzje.

Nie szukaj wymówek

Pamiętaj: wymówka rodzi kolejną wymówkę. Jeśli raz spróbujesz, to kolejnym razem będzie Ci łatwiej zrezygnować. Kolejną przerwę w ćwiczeniach możesz tłumaczyć sobie tym, że jest zimno, jesteś zmęczony, niewyspany lub masz dużo pracy. Każda wymówka jest dobra. Kilka razy słyszałem nawet, jak ktoś mówił: „nie pójdę na siłownię, bo nie mam formy”. To jeden wielki absurd. Pamiętaj, że nikt nie rodzi się z dobrą formą. Musisz na to porządnie zapracować. Nie ma drogi na skróty!

Zdaję sobie sprawę, że to jest duża zmiana w podejściu i myśleniu. Jeśli jednak na początku zaczniesz od małych kroków, skupisz się na prostych rozwiązaniach i będziesz działał systematycznie, to masz duże szanse na osiągnięcie sukcesu.

Jak zacząć ćwiczyć?

A może masz już swoje sprawdzone metody na regularne ćwiczenia lub na to jak zacząć ćwiczyć. Jeśli tak, to podziel się w komentarzu lub na facebooku. Im więcej pomysłów tym lepiej.

Facebook
Facebook
Google+
Google+
http://mojdobryplan.pl/jak-zaczac-cwiczyc/
YouTube
YouTube
RSS
Follow by Email